18 de juny 2012

ESTRATÈGIES PER A FER UN ENTORN MES COMUNICATIU

Arriba final de curs i anam a tope amb avaluacions, informes, revisió d'ACIs... preparant unes orientacions per a uns pares m'he trobat entre els meus documents un resum d'estratègies que afavoreixen el desenvolupament de llenguatge que me han agradat molt:

 
Estratègies per fer un entorn més comunicatiu

ESTRATÈGIES PER A LA CONSTRUCCIÓ DE L’ANDAMIATGE
(Acosta, V. Rev.Logop.Fon:audiol.2006,vol 26, nº 1, 36-53)

ÚS DE PREGUNTES OBERTES:
  • Per a descriure i parlar dels objectes i situacions: Què pots veure tu a aquest dibuix?, Què creus que està passant?
  • Per a realitzar prediccions: Quines coses necessitaries per a construir un zoo?
  • Formular explicacions: Per què creus que ha passat?, Com és de diferent a això que vàrem veure ahir?
  • Relacionar situacions noves amb experiències prèvies: Té a veure amb alguna cosa que t’ha passat abans?

OFERIMENT DE FEEDBACK
  • Alabances : Això és una bona idea!
  • Avaluació: Has fet feina? Quin creus que és el correcte?
  • Pensar en veu alta: Digues el que estàs fent.
  • Requeriments per a clarificacions: Perquè poses aquesta peça aquí?
  • Interpretació del significat: Pens que en Joan no ha entès el que has dit.
  • Comentaris de les accions del nin: Ara tu estàs posant aigua al poal gran.

ESTRUCTURACIÓ COGNITIVA

Ajudar a establir relacions: Un pastor alemany i un buldog són cans, un dinosaure és més gran que un ocell.

Contradiccions: Vares dir que necessitaves un quadern gran i aquest és petit.

Establiment de la seqüència lògica al discurs narratiu: Què va passar quan el conductor es va trobar amb el moixet?

 

AJUDA PER A LA MEMÒRIA

  • Recordar l’objectiu de la tasca: Recorda bé que estam escrivint aquesta nota per als teus pares.
  • Realitzar resumen i donar informació: Hem decidit anar a la platja, què necessites?

ESPER QUE US SIGUIN ÚTILS