30 de set. 2008

ON VA PERDRE LA LLUNA LA RIALLA?

La setmana passada vaig escoltar aquest conte a na Mar, mestra de 5 anys. Em va agradar molt:


ON VA PERDRE NA LLUNA LA RIALLA?Miriam Sánchez y Federico Fernández.







A la panxa de la cabra?
















Davall del banc de la cuina?
Damunt el bec de l'anec? Entre els ous de les gallines?









- Fes-me una rialla -li va demanar el seu germà. Però la nina no reia.- Mare, on és la rialla de Na Lluna? - jo no ho sé! va dir ella. El nin va pensar i pensar, però no va conseguir trobar la rialla de la nina. I va dir:- Lluna, jo cercaré la teva rialla.






Pel camí, es va trobar al moix del veïns, i li va demanar: - Has vist la rialla de Na Lluna? - Jo no, demana-li a la vaca que dóna llet. En Daniel es va acostar a riu, i li va demanar a la vaca: - has vist la rialla de la Lluna?- No, jo no, demana-li a la granota! Va mugir la vaca.





Daniel va pujar fins la cova del llop, i li va demanar:- Has vist per alguna banda la rialla de la Lluna?-No, jo no. parla amb l'òliva, que tot ho veu -va aullar el llop.

Ja era de nit, els animals dormian. Només l'òliva vigilava els somnis des de la branca d'un arbre.-Amb l'ajuda d'una ploma, donaràs amb la rialla de la Lluna, va dir l'òliva. I entre pessigolles de ploma va aparèixer la rialla de la nina. Primer, una rialla petita, després una rialla més gran i al final una gran riallada!





Primer va passar conversa sobre les rialles. Al final del conte va treure una ploma i va cridar a alguns nins per provar a passar la ploma i veure si reien.
Va aprofitar per fer sortir als nins més "seriosos" i tots varem comprovar que la ploma funciona de bon de veres.

http://enlavalla.wordpress.com/2007/10/29/%C2%BFdonde-perdio-luna-la-risa-miriam-sanchez-y-federico-fernandez/